torsdag 18 oktober 2012

Startskottet har gått för musperioden

I morse fick jag chocken när musen, som nu hittat in i huset, sprang åt fel håll när jag öppnade lådan med sopkärl. Han flög upp i luften drog en loop och sen tillbaks igen. Bautastor var han och jag tjöööööt HÖÖÖÖGT, väckte alla!!! men tänkte "nu dröjer det minst tills imorgon tills han är tillbaks"
När pulsen lagt sig lite gick jag och gjorde min morgoncappuccino.
När jag stod där och lite sömnigt höll på att skumma mjölk då kom han fram igen.. och klättrade upp för väggen och in i diskmaskinen!!! Det var ju bara att hoppa upp på stolen igen och tjuta lite till. J var inte sådär jätteglad för att hjälpa till, men liksom han är ju man så det får han bara ta :-) Efter lite bollkastandes in i diskmaskinen kom musen utfarandes i rekylfart drog en ny loop i luften och sprang in i sina gömmor. Ny hög puls! Jag tog på mina nya cowgirl boots på direkten, just in case.
Nu blir det spännande att se exakt hur många dagar det tar att klämma åt det gigantiska monstret!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar