torsdag 13 december 2012

Resan

Har tänkt länge att skriva om resan som nu ligger runt hörnet och väntar. Den har faktiskt varit bokad i flera månader. Jag planerade järnet där i aug/sept, jag har ju svart bälte i planering, sen har det legat lite på is.. och nu inser jag det är ju faktiskt snaaart vi ska åka till alla de där länderna med 30 graders värme dygnet runt :-)
Det börjar med Sri Lanka och ett väldigt najsigt hotel i Colombo som heter Galle Face
Där ska det lyxas en natt och afternoon teas och bara njuta av semesterns första dag (jag hade ingen i sommar så jag känner mig lite extra värd det)
Sen bär det av ner till Unawatuna och stranden och Thaproban Beach House. Där ska vi bada och hänga och äta skaldjur några dagar. Jag hoppas också på massage och mysiga spagrejjor
Om jag får som jag vill så blir det även en dagstur med valsafari i Mirissa.
Efter det bär det ut på tur. Vi ska bla åka till Nationalparken Yala på safari, Bergen i Ella och teplantagen i Kandy. Här ska vi också åka lite tåg.

Efter drygt en vecka på Sri Lanka blir det flyg till Maldiverna och Kurumba Resort. Här ska vi nog tåla att vara några dagar. Efter många och långa diskussioner med mig själv valde jag en Beach Bungalow. Jag hoppas verkligen den är så najsig som priset indikerar :-) På Maldiverna hoppas jag att tjejerna kan snorkla. Själv har jag ju dykcert men vet inte ifall jag vågar mig på det, det var mååånga år sen sist. Men snorkling kan ju vara väl så fint :-) En sunset dolphin criuse har jag också bokat.

Sist ut är Dubai. Atlantis the palm med jättestora vattenlandet. Först hade jag tänkt vi bara skulle vara där och leka massor i vattenlandet efter lugna maldiverna, men sen bokade jag någon extra dag och det vore rolit att sightsee:a i Dubai också tänkte jag.
Nu ska bara den där Ducoralen shottas, reseapotek fixas, växla lite pengar och fundar lite över vilken väska som blir bäst. Sen är det bikini och sommarklänning som gäller i nästan 20 dagar!!!!

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera