fredag 24 maj 2013

Lägg inte över din strid på mig

Fredagsmiddag, jag, J och Elisa (Bonilla är på klassläger)
Elisa sitter som vanligt inte hela middagen utan går och rotar i en låda och hämtar lite hobbyfärg
J säger "näää, Elisa gör det inte, jag vill inte du håller på med färger nu"
Elisa tittar lurigt på honom och det är tydligt att hon visst tänker hålla på med färger.
Elisa smyger ut med färgerna.
J tittar väldigt menande på mig och vill att jag ska säga till henne. Hon kan ju hälla ut dem i poolen!!!
Jag ler och säger "släng inte över din strid på mig....jag känner att jag inte bryr mig om vart färgen hamnar" (Vilket jag heller inte gör just nu  i denna timmen, att sitta på rumpan en fredag är ju väldigt najs)
Sen inser jag lite vilket potentiellt krig jag startat för J,skiner direkt upp och vill genast tala om alla saker han inte bryr sig om. och det verkar som om vi har väldigt få samma saker som vi bryr oss väldigt mycket om. Det hade ju slutat i en disaster i barnuppfostran, schizofrena ouppforstrade barn och en soptipp till hem. Jag får helt enkelt öva på att låssas bry mig även i de lägena där jag egentligen inte gör det. Jag får låssas vara lite mer redig och prydlig, allvarlig och allmänt orolig.

1 kommentar:

  1. Kan berätta att hos oss sitter Elisa lugnt och stilla och äter hela måltiden tills alla är färdiga och de får lov att gå ifrån. Hon kan när hon måste;-)

    SvaraRadera