söndag 6 juli 2014

Gomorron Söndag

Att sitta ute och dricka morgonkaffet är lite speciellt. Helt själv är jag också, Barnen är på Skara sommarland med mormor och morfar och J är på Padel. Barnen har varit borta i några dagar och mentalt har det varit skönt att bara tänka på sig själv. Tjejerna är ju stora nu och man måste inte leka med dem precis men man måste ju ordna med deras sociala schema och ge dem mat och sånt ;-).Det borde ju sitta nu efter att man varit mamma i över 11 år, men jag vet i katten...jag fokuserade nog mest på att lära dem fika, det tyckte jag var viktigt! Att tänka på sig själv består mest för mig att sova, läsa tidningar, prova olika ute-arrangemang som man kan vila och sova i, kolla film och springa när jag vill. Om jag kan, klämmer jag in lite "drälla i affärer". Idag är jag dock så vilad så det blir allmän uppstädning på godset också :-). Har en bit kvar att skura på trädäcket, kanske kanske fixar jag ihop en kryddbänk att ha ute. Sen skall en massa skräp slängas och lite så. Igår inhandlades ny dammsugarslang till poolen, nya fräcka kemikalier och även en rejäl gasbrännar till ogräs. Ser fram emot att få leka drake!
Den stora händelsen idag blir nog ändå Fleningen Möllan loppis. Det är lite som att gå på släktträff, alla i min bondesläkt är där. Man kan köpa blommor, fika, köpa flädersaft och så klart ngt loppisfynd. Hittar jag blommiga kaffekoppar så köper jag nog dem. Förra året köpte jag en anskrämligt ful blomkruka...i rosa förståss. Det är min pappa som är lite general över loppisen.
Ikväll kommer de små grynen hem. Det ska bli mysigt. De ska på Ullared nu i eftermiddag. Det är deras favorit. Jag har aldrig varit där men det är väldigt kul att titta på vad de inhandlat.
Nä, nu e det dags för springtur...tur man vaknade mitt i natten och mumsade i sig lite branflakes...slipper jag frullen. Sen gäller det att vara på plats kl 10.00 och slåss om de bästa loppisprylarna. That is Sooo MEEE!
Puss och Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar