måndag 7 september 2009

I love kakmix

Vi har ett nytt intresse i familjen, en ny aktivitet! Nämligen att Baka! Jooo, barnen älskar att baka, särskilt Elisa. Och då kommer det sig som så att detta gör vi nuförtiden nästan varje dag! Mmmm, för mamma Helena har hamnat i en liten fälla. De små töserna är inte alltid de änglar man gärna föreställer sig att de är, nä på morgonen är de faktiskt ganska besvärliga. Fast jag går upp 5.30 varje morgon och inte lämnar barnen från 7.30-8.00 så blir det alltid stressigt! Kanske e det för att jag har första timmen till mig själv, jag bara älskar den tysta morgonen när alla sover och jag går och dricker cappuccino och drar benen efter mig :-) Jag väcker inte resten av familjen från 6.30, och det är väl synd och säga att jag har något förberett...vi kör 'ad hoc' varje morgon! Och mitt i den mest stressiga kvarten (den precis innan vi ska iväg) gör jag vad som helst för att allt ska gå smidigt. Och just DÅ kommer alltid frågan "Vad ska vi göra efter dagis, Kan vi baka?! JAAAA säger jag, vi bakar när vi kommer hem, bara ni skynder er nu! Och på den vägen är det. Idag var jag hemma 18.30 men tacksamt nog har ICA MAXI kakmix. Idag blev det mjuk pepperkaka. Barnen tjöt av glödje och när de luktade i paketen hade de aldrig luktat på något godare. Och jag var världssnäll och den bästa mamman ever! Och vi hällde i 2dl vatten och sen var det klart! (shit vad god smeten var ;-)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar