söndag 23 december 2012

Stiltonost, marmelad och rostemacka

vilken god frulle! :-)
Stiltonost och en marsipangris är för övrigt den enda julmaten vi har hemma. Förra året pajjade ju kylen på grund av att den var överfull med julmat. Det var inte så najs, fick slänga all maten och ha jobb med att köpa nytt osv. Efter juldagen ska jag bara äta en massa god grön fräsh sallad, träna varje dag och så...eller huuur ;-)
Det är sååå skönt att få fira jul borta i år, även om jag gillar gillar gillar att vara hemma (har blivit en riktigt hemmagris). Julaftonsmorgonen är vi alltid hemma, då kommer tomten smygandes på morgonen och kastar in en liten säck, och då öppnar vi våra egna julklappar. Tycker det är bra att sprida på det, liksom öppna lite hela dagen. Ännu bättre om man kan köra lite på lillejulafton och juldagen också :-)
Jag har köpt 3 julklappar till mig själv i år, just in case, ifall jultomten skulle glömma... Det har ju aldrig hänt, men ändå! Det känns liksom tryggt på det viset. Skönt med julen när man kan få shoppa helt ohämmat utan att skämmas!
I dag blir det lite jobb i skobutik, men jag är bara assistent, kan komma när jag vill - så jag ska pyssla lite nu innan jag far dit. Jag har det allt bra jag :-)
Sen ikväll är det lite julmys hos min pappa och imorgon lite jullunch hos farmor och farfar och tillslut julaftonsfirande hos min mamse o morfar Hans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar