fredag 25 januari 2013

Råttjakt forts

Idag har pappsen varit här o byggt igen hålen där råttorna och mössen troligen kommer in i huset. Han har gjutit igen dem. Jag gillar min pappa!!!!
MEN det hinner inte gå många timmar denna fredagkväll förrän där trots allt är en råtta i vardagsrummet. Det är ju så jag svimmar. J hotade den med golvmoppen och jag skrek mest. Jag skrek så mkt så grannens pojke trillade av köksstolen och slog sig (sorry) De kommer väl aldrig vilja vara här igen. Hispiga mamman liksom.
Råttjävlen stack in under vinkylen och efter konsultation med pappa har vi kommit fram till att där inte är ngn väg ut...mer än att komma tillbaks in i köket. Bara det är ju läbbigt. Nu är i all fall råttfällan omplacerad till under vinkylen precis, det är också precis vid kaffemaskinen. Hoppas jag inte glömmer bort det imorogn när jag ska göra morgoncappuccinon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar