söndag 6 januari 2013

Valskådning



Kl 7 imorse åkte vi ut på en sån här båt typ. Vår var lite högre och hade en hel våning 2. Där satt vi. Frukosten vi fick var inte så goda sandwich men banan smakar ju banan var man än är så det gick Fint. Det gungade som Satan och jag undrade lite vad vi gett oss in på. Efter 1 timme kom belöningen. Blåval! Mamma och bebis..puff sa när de blåste ut vatten från ryggen. Mäktigt! Först förstod jag inte hur stora de var (de blir 20-30m), Man ser ju bara en ganska liten del av valens rygg. Vi såg många valar även Brydes fin whale (blir 12-14 m) och 2 ggr fick vi se stjärtfenorna. Det var svårt att hinna fotta men jag filmade lite. Det var också svårt i allt gung och J o B blev dessutom sjösjuka och hängde över relingen. Men det gick över helt när vi kom i land. Vi hade också turen att se delfiner, ett 100-tal som simmade fint i stim. Som avslut även en stor havssköldpadda :-)

Nu på em har vi hängt lite vid poolen o tränat snorkling inför Maldiverna, sen blev det mer bad i havet. Stora roliga vågor.

Nu softar jag på balkongen och dricker medhavt nescafe. Nästan skönaste stunden på dagen.

Emellanåt handtvättar jag, man svettas ju igenom ett par tre linnen om dagen. Provade att skicka iväg lite på laundryservice, men det blev bara halvbra. Folket här är supervänliga och glada, de ler alltid.

Snart ska vi ut på lilla shoppingstreetan som är en mängd små små affärer/stånd som alla säljer samma saker.

posted in an instant moment

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar