torsdag 3 september 2009

Att välja stilen!

Nu e det väderomslag och jag undrar vilken stil jag ska köra i höst? Rosa känns lite pasé även ifall jag inom mig alltid kommer vara rosa :-), kanske ska jag köra "loose fit" (lager på lager på lager på lager) det kan oftast vara ganska snyggt men kräver massvis med inköp för att få de rätta kombinationerna för ofta e dessa plaggen alene väldigt intetsägande. Eller så får det bli "Classic", men det har jag försökt innan och det är liksom bara inte jag...jag bara mååste ha nåt som sticker ut. Det lutar åt "Rockigt", lite tajta kläder med coola tryck kanske? lite skinn och nitar :-) fast på fritiden tänker jag nog vara spooorty, inte shpotttig (utalas på stockholmska) nä utan cooolt spoorty, men lite loose lågt skurna brallor och mysiga munkjackor. Nu e jag såklart jättenyfiken på vilken stil ni andra kommer välja, if any? Finns kanske nån stil jag inte vet om...

5 kommentarer:

  1. Kommer ej byta stil eller rättare sagt skaffa mig en stil i höst heller. Möjligen behöver jag komplettera med ett par nya skor hos Axel Larsson. Jag varken vill eller kan hjälpa dig med din stil heller.

    SvaraRadera
  2. Valet för min del blir helt klart "den miljömedvetna stilen" dvs återanvändning. Jag kommer att köra pikétröja och jeans så som jag har gjort de senaste 15 åren. Varför ändra...? Ska man vara riktigt ärlig så vet jag inte hur miljömedveten den stilen är, för köper man en pikétröja i Sverige och tar med den till Singapore så är det kanske inte det bästa, den är ju tillverkad i Kina...

    SvaraRadera
  3. För mig, som precis på det berömda håret har passerat 30, kommer det att bli lite coolare jeans för att känna mig som 20, där till stilrena skjortor (inte instoppade!) och dyra kavajer (gärna Tiger, Oscar eller nått italienskt). Alltså en blandning av sporty och finstil, precis den jag är!

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag tycker du gör rätt i att köra lite rockigt. Det tycker jag att du passar i. Trots att jag aldrig har sett dig i vintage kläder tror jag att du skulle passa i det.
    Själv behåller jag min lite romantiska stil. Kram från Åsa

    SvaraRadera
  5. Grubblar fortfarande på vilken stil jag ska välja. Hemma är det inte så svårt: jeans och snygga toppar. Men på jobbet... man vill ju vara snygg, avslappnad och trendig i ett! Tur man har en personal shopper :-D

    SvaraRadera