lördag 2 mars 2013

Man måste vara noggrann!!!

Idag har mina underbara föräldrar varit här. De har hållt mig sällskaps i mitt kaffemeck och mamma har gått omkring här med en trasa och torkat lite överallt och sagt "Helena, du måste vara noggrann när du städar". Jag har tittar med stooora ögon och tänkt,"jag förstår inte helt vad hon menar" och even so, så kommer jag göra såsom jag själv känner för. Dock vet jag ju innerst inne att mamma alltid har rätt så kanske ngn gång kommer jag vara perfektionist när det gäller trastorkning. Morfar Hans har grejjat med golvvärmen i köket. Den ena slingan funkar inte och har inte gjort på sisådär 5 år. Han höll på massor och jag undrade lite skeptiskt hela tiden om han verkligen gjorde rätt prylar.. MEN det verkar faktiskt som han skakade liv i andra slingan för det känns som iskylan på den andra halvan av golvet e borta nu. Jag hoppas verkligen det, för min pappa säger alltid lite menande när han är här "Det är ju synd att inte hela golvvärmen funkar, när man ändå har en"...och jag känner mig alltid lite småstressad över det. Jag kan verkligen inte det där med golvvärme och har inga bra ideer om vad man ska pilla på..och därför har det bara fått vara..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar